Mergi la conţinutul principal

История компании

1933 – 1970 Înființarea și primii pași ai companiei

1_3_1933-1961.jpg

În 1933, în Nürnberg, Joseph Popp - bunicul actualului proprietar și director general al companiei, profesorul, dr. Michael A. Popp, a fondat o companie mică cu denumirea Bionorica. Primele produse erau reprezentate de 400 de tipuri de ceaiuri din plante.

Joseph Popp rămâne șeful companiei timp de 12 ani, iar în 1945 conducerea companiei trece la fiica sa - Erne Popp, care studia farmacologia. Împreună cu fratele său, medic-naturist Hans-Oskar Popp, Erne a pus bazele companiei în forma sa actuală. Către anul 1961, Bionorica avea deja o linie de divizare și ambalare, o mașină pentru etichetare și primii angajați.  

1970 - 1990 Progres şi cercetare

1_3_1970-1990.jpg

În anii 1970-1980, compania a continuat să crească. Bionorica adună o echipă de profesioniști pentru colaborarea cu medicii din cabinetele private. De asemenea, studiile capătă o nouă importanță: Bionorica devine prima companie farmaceutică care efectuează studii clinice dublu-orb de evaluare a eficacității medicamentelor pe bază de plante.

Profesorul dr. Michael A. Popp, nepotul fondatorului companiei, preia conducerea companiei Bionorica în 1988. În același timp, compania își schimbă sediul de la Nürnberg la Neumarkt in der Oberpfalz, Germania.

În 1989 Mikael A. Popp devine Director General al Bionorica GmbH. Atunci el, un farmacist în vârstă de 29 ani, continuă dezvoltarea companiei de familie prin efectuarea studiilor în domeniul cultivării plantelor, analizei, farmacologiei, toxicologiei și studiilor clinice. Ca urmare, Bionorica stabilește standardele mondiale în domeniul fitomedicinei.

1990 - 2000 Internationalizarea și extinderea afacerii

1_3_1993-1997.jpg

În 1990, cu suportul partenerilor săi internaționali, Bionorica începe să-și promoveze afacerile în întreaga lume. Compania înființează două filiale în Ungaria: Herbextract și Mediaplant, specializate în cultivarea plantelor pentru preparate. Concomitent, în Mallorca, este înființată compania Bionorica extracts SL, de asemenea, cu scop de cultivare a plantelor și de producere a extractelor speciale.

Anul 1996 devine unul memorabil pentru activitățile de cercetare ale Bionorica: cercetătorii descoperă efectele farmacologice speciale ale măcrișului, primulei și verbinei. Un an mai târziu, în Germania sunt autorizate ca medicamente produsele cunoscute pe larg astăzi - Sinupret® și Sinupret® forte.

În același an, Bionorica începe cultivarea cimbrului în Mallorca, pentru a obține materii prime optime pentru fabricarea produsului Bronchipret®. Compania standardizează toate produsele și deschide birouri la Moscova (Rusia), Minsk (Belarus) și Almaty (Kazahstan).

2000 - 2010 Dezvoltare

1_3_1993-2009.jpg

Suplimentar medicamentelor pentru tratamentul afecțiunilor tractului respirator, o importanță deosebită se acordă și produselor ginecologice. Ca urmare a studiilor minuțioase a plantei Vitex agnus castus au fost elucidate proprietățile sale de reducere a nivelului hormonului prolactină din organismul feminin, normalizând, astfel, ciclul menstrual și eliminând durerea în regiunea sânului.

În 2001 Bionorica devine companie publică. Companie inventează și brevetează propria formulă a succesului: PHYTONEERING.

Conceptul de phytoneering este o combinație a 2 concepte. „Phyto” (phyton - tradus din greacă – plantă), simbolizând utilizarea potențialului componentelor active ale plantelor și „Neering” (engineerig - inginerie) - care reprezintă cercetarea în combinație cu tehnologiile inovatoare.

În anii 2000 Bionorica deschide încă o reprezentanță la Kiev (Ucraina) și achiziționează compania Delta-9-Pharma GmbH. Datorită acestei tranzacții, din 2002 pe piața germană au apărut preparatele pe bază de cânepă, eliberate cu prescripție medicală.

În septembrie 2003 Bionorica sărbătorește cea de-a 70 aniversare, invitatul de onoare al evenimentului fiind prim-ministrul statului federal Bavaria Edmund Stoiber.

În 2004, în conformitate cu prevederile Legii „Cu privire la modernizarea sistemului de sănătate din Germania”, produsele Bionorica devin medicamente eliberate fără precripție medicală. Deoarece Bionorica reușise deja să se impună ca un producător de fitopreparate de încredere, acest fapt nu a împiedicat compania să își continue dezvoltarea și să își mențină poziția de lider pe piață. Cererea de preparate pe bază de plante a început să crească rapid în întreaga lume, fapt explicat, printre altele, de numărul mic de reacții adverse ale acestora.

În 2005 a fost deschisă în Innsbruck o filială - Institutul Bionorica research GmbH, scopul activității căreia este cercetarea și elaborarea medicamentelor pe bază de plante pentru tratamentul afecțiunilor respiratorii și a durerii cronice. Compania a devenit prima instituție privată de acest gen din Austria.

În 2007 profesorul Popp creează Fundația de caritate Phytochildren (astăzi - Fundația pentru copii). Scopul fundației este de a sprijini și ocroti copiii și adolescenții din instituțiile sociale și medicale din întreaga lume. În același an fondul implementează primele proiecte în Europa de Est.

De asemenea, în 2007, pe baza filialei Bionorica Delta-9-Pharma GmbH, se înființează Bionorica ethics GmbH, care se ocupă cu elaborarea de noi medicamente și componente active în domeniul oncologiei, inclusiv pentru tratamentului durerii oncologice.

În iulie 2007 Bionorica AG se mută într-un nou birou din Neumarkt. Edificiul-capodoperă a fost zidit în armonie cu natura. Acesta combină tehnologii energetice inovatoare (sisteme fotovoltaice, sisteme combinate de încălzire/iluminat, folosind materii prime regenerabile) și materiale inteligente, care asigură eco-eficiența, preocuparea pentru mediu și sănătatea angajaților companiei. Noul sediu al companiei devine una dintre cele mai sustenabile clădiri administrative din Europa și reflectă, astfel, filosofia corporativă a companiei.

În 2008 Bionorica sărbătorește cea de-a 75-a aniversare, cu ocazia căreia sediul companiei este vizitat de ministrul Economiei și Tehnologiei Michael Glos. Un an mai târziu, cancelarul Angela Merkel devine și ea invitată a Bionorica AG, făcând cunoștință cu procesul de producere și de cercetare. În discursul adresat angajaților companiei, cancelarul a subliniat importanța majoră a companiilor mijlocii pentru economia Germaniei.

 

2010 - 2015: Extindere la nivel internațional și strategia ˮumbrelăˮ

history10.jpg

În 2010 Bionorica AG devine societate pe acțiuni europeană - Bionorica SE. În același an pentru toate produsele Bionorica a fost reinoit treptat design-ul ambalajului și logo-ul companiei - o frunză verde închisă într-un cerc albastru. Un an mai târziu numărul angajaților Bionorica a depășit cifra de 1000. La 31 decembrie 2011 vânzările grupului Bionorica SE se ridicau la 172,1 milioane euro.

În 2012, pentru a populariza fitomedicina și pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor în farmacii a fost elaborate conceptul „Phytoteka”. În toamna aceluiași an are loc prezentarea și punerea pe piață a unei forme inovative - Sinupret® extract.

Sinupret® extract a adus o contribuție semnificativă la vânzările Bionorica, care pentru prima dată în istoria companiei au depășit 200 de milioane euro.

În noiembrie 2012, la Innsbruck (Austria) se deschide institutul austriac de cercetare a medicamentelor (ADSI), pe baza Universității Leopold și Franz din Innsbruck. Aici se efectuează atât cercetări ale produselor medicamentoase, cât și cercetări sistemice ale noilor componente active și elaborarea de noi metode. Bionorica devine partener exclusiv în domeniul cercetării plantelor. Scopul principal - clasificarea farmacologică și sistematizarea analitică ale extractelor din plante medicinale.

În 2013 Bionorica împlinește 80 de ani. Cu această ocazie compania organizează la Berlin un simpozion științific internațional sub genericul „Phytoneering: cu un pas înainte”. La eveniment au participat aproximativ 250 cercetători cunoscuți, reprezentanți ai asociațiilor de profil și din sfera politică din 20 țări.

history20.jpg

În 2013 Bionorica lansează inițiativa „Global Research”, cu un fond de premiere de 1 milion euro. În cadrul acestei inițiative 20 de tineri cercetători au primit câte 50 mii euro fiecare pentru a efectua cercetări în domeniul fitomedicinei.

În 2014 povestea Sinupret® extract continuă: fitopreparatul este lansat pe piețele farmaceutice din încă 10 țări. În același timp, produsul Canephron® devine lider de piață în Germania.

În plus, compania continuă ascensiunea la nivel internațional și intră pe noi piețe: China, Turcia și Mexic. O societate mixtă se deschide în India. Centrul educațional „Sa Canova” se deschide în Mallorca, Spania.

 

2015 - curent

history11.jpg

Ca urmare a conferirii companiei Bionorica titlului de cel mai bun partener în opinia medicilor, conform serviciului informațional independent de ramură, profesorul Popp primește un alt premiu important în 2015: este inclus în „Hall of Fame of Successful Family Businesses”.

La sfârșitul anului 2015 Fundația Phytochildren este redenumită în Fundația Inimă de Leu. Leul, pe de o parte, devine un simbol al protecției copiilor, iar pe de altă parte, reflectă esența activităților organizației: „Copiii luptă cu boala ca leii. Fundația noastră luptă ca un leu pentru a oferi copiilor o viață decentă” – explică profesorul Popp. Un detaliu interesant – semnul zodiacal al profesorului Popp este leul.

Bionorica continuă să fie activă în Austria și în aprilie 2016 deschide în Viena un nou birou, care găzduiește echipa de vânzări și marketing.

prof.popp_bayerischer_verdienstorden-1.jpg

În iulie 2016, profesorul Popp primește Ordinul de merit bavarez din mâinile fostului prim-ministru al statului federal Bavaria, Horst Seehofer. Profesorul Popp a adus o contribuție extraordinară regiunii și oamenilor acesteia prin activitățile sale antreprenoriale și sociale.

Anterior celei de-a patra „aniversări”, Sinupret® Extract primește un nou design al ambalajului, semnificativ diferit față de cel al altor forme farmaceutice ale medicamentului Sinupret®.

2017-07-10_Gouverneur_Gordejew_und_Prof_Popp.jpg

În 2017 la Universitatea din Innsbruck se deschide Institutul Michael Popp. Scopul creării institutului este de a descoperi mai multe despre proprietățile vindecătoare ale plantelor și de a produce preparate eficiente din plante. Două posturi de profesor la Universitatea Leopold Franzens Innsbruck sunt finanțate de guvernul Tirolului și de fondul Științelor Naturale ale prof. Michael A. Popp. Profesorul Popp investește în jur de 5 milioane de euro, de rând cu guvernul Tirolului, în crearea unui centru pentru studiul rezervelor naturale.

În aprilie 2018 organizația caritabilă pentru copii Fundația Inimă de Leu este redenumită Fundația pentru copii Nature heart. Noua denumire redă un aspect suplimentar al activității fundației: a-i învăța pe copii să aprecieze și să respecte natura.

Într-un studiu clinic international, publicat în octombrie 2018, Bionorica demonstrează că preparatul din plante Canephron® este la fel de eficient ca și antibioticele în tratamentul cistitei acute necomplicate

Pe 1 mai 2019 Bionorica își vinde afacerea „cannabis” către Canopy Growth Corporation. Totodată, companiile încheie un acord de cooperare pe termen lung în domeniul cercetării.

Cu ocazia jubileului de 60 de ani a profesorului Michael A. Popp, în septembrie 2019 este editată cartea „Istoria produsului Sinupret” (cartea o puteți comanda aici).

 

 

(1) https://www.karger.com/Article/FullText/493368

(2) Declaration

 

*Канефрон®  - растительный медицинский препарат для поддерживающего и/или комплексного лечения воспалений мочевыводящих путей. 

forschung
Learn more about our research.
Plants on a spoon
Follow the long way from the plant to the medicine.
Факты и цифры
Основные данные и факты.
Professor Dr Michael Popp
Get to know our executive board.